מדידה של איכות אוויר בקירבת בית ספר

פוסט זה נכתב במסגרת מיזם חישה אישית, בו השותפים מבצעים מחקרים אישיים על איכות אוויר בסביבתם הקרובה

מדידה של איכות אוויר בקירבת בית הספר על ידי קבוצת תלמידים מבית הספר יסודי כפר יאסיף

מטרת המחקר, אשר הוביל המורה אחמד, הייתה לבדוק את רמת זיהום האוויר בסביבת בית הספר, הנגרמת ע”י רכבים. לצורך כך, התלמידים ספרו את מספר המכוניות שעברו בקירבת בית הספר בשעות שונות במהלך היום וכן מדדו את איכות האוויר בכניסה לבית הספר.

מהנתונים עולה כי מספר המכוניות שעברו ליד בית הספר בשעות השיא (7:40-8:10 בבוקר ו 13:20- 13:50בצהריים), היה גבוה משמעותית ממספר המכוניות שעברו שם בשעות השפל. כך לדוגמא, בשעות השיא ספרו התלמידים 160 מכוניות שעברו בכביש בית הספר, ובשעות השפל הצליחו לספור עד 40 מכוניות בלבד. מספר המכוניות נמצא נמוך גם ביום שבת.

מבחינת ריכוזי מזהמים, נמצא שביום שבת היו ריכוזי NO2 גבוהים יותר מאשר ביום שני, אך ריכוזי אוזון (O3) נמוכים יותר.

יום תאריך זמן מדידה מספר מכוניות
שבת 18/3/2017 11:30- 12:00 35
שני 20/3/2017 13:20- 13:50 110

מדידות מזהמים כפר יאסיף מדידות

שני מדידות אלו אינן מספיקות כדי להוכיח את ההשערה כי כלי רכב הינם הגורם עיקרי לזיהום אוויר בסביבת בית הספר. אך, היוו כלי מצוין להעלאת מודעות ולחינוך לקיימות בקרב תלמידי בית הספר. תלמידי אף ציינו את נכונותם לשנות ממנהגיהם ולהתחיל ללכת ברגל לבית הספר או לגבש הסעות בכדי להוריד את מספר המכוניות המגיעות לבית הספר בשעות העומס.

המורה אחמד מסכם את חשיבות המחקר “אני מאמין שמעשי ידי אדם תמיד משאירים נזק בגוף, בטבע ובסביבה. לצערי חלק מנזקים אלו לא ניתן לתיקון ופוגע גם בבריאות האדם”.

המורה אחמד מספר על פרוייקט החקר שביצע עם תלמידיו.

המורה אחמד מספר על פרוייקט החקר שביצע עם תלמידיו. יחד, כדי לתמוך במחקר מדעי ולפתח מיומנויות מחקר של תלמידינו לשירות האנושות. معا لدعم البحث العلمي .. ولتطوير مهارات البحث لدى طلابنا من أجل خدمة البشرية